Friday, 6 January 2012

Daddy I Love U !!!!!!

APA YANG ANDA TIDAK TAHU TENTANG SEORG AYAH..
NI AQ BAGI TAU...


Assalamualaikum everybody... ok this post... aq petik dri blog seseorg.. aq rse menarik n letak this post at my blog... xthu kenapa..trgerak hati nk ltk post ni kat blog aq.. harap korang bce n fhm btul2..WHAT THIS ENTRIS WANT TO TELL YOU ?? TENTANG SESEORG YG BERGELAR AYAH... ;)
Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?
Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?
Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak “sudah diberitahu! jgn minum ais!”.Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??
Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata “tidak boleh!”..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.
Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya…Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..
Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi..tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..
Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..
Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?
Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa “Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya”..
Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

* mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah ataupun redhanya… saat kita exam, adakah kita akan meminta ayah mendoakan kita. kebanyakannya akan meminta doa seorang ibu.
* sedalam dalam hati ayah, ada perasaan mahu melakukan yang terbaik untuk ahli keluarganya...
* answer me, siapa lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hidup kalian? Yang sanggup berkorban duit, sanggup melukakan dirinya untuk kalian…?

*ingtlah setitik peluh ayah itu ialah dimana dptnye sumber pndpatan untuk kte sekeluarga mkan & minum..
*Akhir sekali ,aku pesan kat korang semua sejahat mana pun ayah kte, seburuk mana pun ayah kte,semarah mana pun ayah kita.. dia masih ayah kandung kita dan jikalau tiada seorg ayah didunia ini,maka tiada la kita didunia ini....
Aku sertakan video yg aku petik  di youtube....yg bertajuk -PERIHAL BAPA-  from vlogger tersohor tempatan -MAT LUTFI-

video

aq bce post ni..tiba-tiba air mata aku jatuh.. harap korang epy dgn post yg aq buatkan... n ingtlah kasih ibu membawa ke syurga,kasih ayah tiada bndingannye.... :’(

2 comments:

  1. yurp ! aje , ilya pom ase nux nanges jer .. :')

    ReplyDelete
  2. hu3.. sme la kte... so renung2kan ape taht post said~!! hu3....

    ReplyDelete