Friday, 6 January 2012

Daddy I Love U !!!!!!

APA YANG ANDA TIDAK TAHU TENTANG SEORG AYAH..
NI AQ BAGI TAU...


Assalamualaikum everybody... ok this post... aq petik dri blog seseorg.. aq rse menarik n letak this post at my blog... xthu kenapa..trgerak hati nk ltk post ni kat blog aq.. harap korang bce n fhm btul2..WHAT THIS ENTRIS WANT TO TELL YOU ?? TENTANG SESEORG YG BERGELAR AYAH... ;)
Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?
Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?
Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak “sudah diberitahu! jgn minum ais!”.Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??
Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata “tidak boleh!”..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.
Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya…Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..
Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi..tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..
Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..
Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?
Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa “Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya”..
Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

* mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah ataupun redhanya… saat kita exam, adakah kita akan meminta ayah mendoakan kita. kebanyakannya akan meminta doa seorang ibu.
* sedalam dalam hati ayah, ada perasaan mahu melakukan yang terbaik untuk ahli keluarganya...
* answer me, siapa lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hidup kalian? Yang sanggup berkorban duit, sanggup melukakan dirinya untuk kalian…?

*ingtlah setitik peluh ayah itu ialah dimana dptnye sumber pndpatan untuk kte sekeluarga mkan & minum..
*Akhir sekali ,aku pesan kat korang semua sejahat mana pun ayah kte, seburuk mana pun ayah kte,semarah mana pun ayah kita.. dia masih ayah kandung kita dan jikalau tiada seorg ayah didunia ini,maka tiada la kita didunia ini....
Aku sertakan video yg aku petik  di youtube....yg bertajuk -PERIHAL BAPA-  from vlogger tersohor tempatan -MAT LUTFI-

video

aq bce post ni..tiba-tiba air mata aku jatuh.. harap korang epy dgn post yg aq buatkan... n ingtlah kasih ibu membawa ke syurga,kasih ayah tiada bndingannye.... :’(

Wednesday, 4 January 2012

HAAAAPPPYYYY  NEW  YEEEAAARRRR !!!~DAIRY OF DUDE~!!!
Wake up from sleep dh msuk thun 2012...oi..cptnye~!!! it’s means i’m 16 years old.. Aq dh semakin tua~!!! Arg~!!! Hu3.... (tkut tua) ;) org ckp...klau semakin mningkat umur kte...smkin matang la seseorg... (amin...) tpi aq dh mtg ape.. ahaha.... xla.. sesetgh kwn aq.. ckp aq still prngai like children.. hak3.. biasela kdg2 je la... bknye sokmo... ;) !!
Tpi...prginye 2011..ase sdih plak.. hu3... 2011..bnyk kenangan like... kne denda,kne ngepek,couple, excident,psl tu,psl ni... hhaaa.. bnyk la lau nk diceritakan.. so biarkan semua tu jdi kenangan abadi  buat aq..bak kata org cerdik pndai... berlalunye setiap thun..Adakah dh ckup amal ibadat untk menempuh hari perhitngan nnti??? So that my answer... swear i said... bgi aq..amal ibadat aq still lagi xckup.. tpi.. WALLAHUALAM...  akanku prtingkatkn lgi amal ibadatku..amin~~~
Tpi bkn that topics aq nk kgsikn dgn kau,!!~Dairy Of Dude~!!... bermulanya thun 2012..means musim cuti sekolah pom dh the end n to all stdent back to schooll... tpi.. skolah thun ni bermula dgn agk suram bgi aq.. cz beberapa kwn aq akan berpidh ke SEKOLAH TEKNIK,MRSM.. sdih la gk nk brpish.. tpi nk buat cmnekann..dieorg dh plih jln untuk their future...prend aq yg mmg dh btul2 cnfrim!! Nk pndh, MUHD ZAKWAN n AIMAN HAIQAL both of them is my close friend...

Si kecik
Si gergasi

    
Hahaaaa...srry glrkan krg mcm tu.. hu3.. tpi mmg btul kn?? Hu3.. kidim jee.... aq pom nk ckp tenz a lord of the ring la... krg create event sebelum krg nk pindh... g KB MALL... enjoy2,mkn2,lepak2,main bowling,usyar pompaun..tpi hmpeh.. satu pom xdpt.. hahaaaa...

 ~bez prosperity nih~ ;)

berat hati aku nk brpisah ngan krg...  mybe krg tgok aq haaaapppyy an ble nk lps kn krg?? Tpi... Inside of my heart... trlalu sdih.. cz mmg senang nk cri prend yg brgelak tawa.. tpi ssh nk cri prend yg satu kepala,one head,sme2 sdih.. like krg la...

Pesanan dri aku.. jge prngai dtmpt org.. take care,, n abadikan mke aq yg hensem2 ni.. dlm hati krg~!!!

~for my prend excpt MUHD ZAKWAN N AIMAN HAIQAL... iaitu aiman fitri,izzat,alang,mirul,nurin,athirah n lain2 lgi.. srrry.. lau dlm post ni xde cte psl krg.... hu3... ;)